PSICHOLOGĖ
Mokyklos psichologė — Irina Aniukštienė
Kontaktai
El. paštas: irina.aniukstiene@gmail.com
Psichologės darbo grafikas
Pagalbos teikimo būdai: kontaktinis, nuotolinis.
Psichologė vykdo tokias funkcijas:
1. Vertina mokinio galias ir sunkumus, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas.
2. Bendradarbiauja su mokytojais, socialiniu pedagogu ir kitais su mokiniu dirbančiais
specialistais.
3. Konsultuoja psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius mokinius, jų tėvus
(globėjus, rūpintojus) šių problemų sprendimo klausimais.
4. Rengia individualias rekomendacijas mokinio psichologinėms, asmenybės ir ugdymosi
problemoms spręsti.
5. Konsultuoja mokinius profesijos pasirinkimo klausimais.
6. Inicijuoja, rengia ir įgyvendina psichologinių problemų prevencijos programas, padedančias
išvengti psichologinių, asmenybės ir ugdymo problemų.
7. Dalyvauja formuojant teigiamą mokyklos bendruomenės požiūrį į psichologinių, asmenybės
ir ugdymo problemų turinčius mokinius bei jų ugdymą kartu su bendraamžiais.
8. Šviečia mokyklos bendruomenę vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės
psichologijos klausimais, skaito paskaitas.
9. Renka ir kaupia informaciją, reikalingą konsultuojamų mokinių problemoms spręsti,
bendradarbiaudamas su mokyklos bendruomene, esant būtinybei – su kitomis institucijomis
(Vaiko teisių apsaugos tarnybomis, psichikos sveikatos centrais, policija ir kt.), bei atlieka
mokinių veiklos ir elgesio pamokų metu stebėseną.
10. Teikia informaciją apie mokinius, turinčius psichologinių, asmenybės ir ugdymo problemų,
suinteresuotiems asmenims ar institucijoms, susijusioms su šių mokinių ugdymu, gavęs tėvų
(globėjų, rūpintojų) sutikimą.
11. Atlieka aktualius psichologinius tyrimus atsižvelgdamas į mokyklos bendruomenės
poreikius.
12. Tvarko ir pildo savo darbo dokumentus. Kasmet rengia psichologo veiklos planą.
13. Derina su mokyklos direktoriumi bei mokytojų taryba metinės veiklos prioritetus ir pagal
juos rengia savo veiklos programą mokslo metams.
14. Planuoja atliekamų darbų kiekį (krūvį) pagal savo turimų etatinių valandų mokykloje
skaičių ir derina jį su mokyklos administracija.
15. Skiria pusę savo darbo laiko tiesioginiams ryšiams su psichologinės pagalbos gavėjais,
likusiu darbo laiku tvarko mokinių įvertinimų duomenis, dokumentus, rengia rekomendacijas,
prevencines programas, ruošiasi konsultacijoms, paskaitoms, tobulina profesinę kvalifikaciją.
Šių darbų atlikimo vietą derina su mokyklos administracija.
16. Psichologas visada laikosi bendrosios ir pedagoginės etikos normų.
17. Esant reikalui, atlieka kitus darbus, nurodytus Mokyklos direktoriaus, neviršijant
psichologo kompetencijų.
SOCIALINĖ PEDAGOGĖ
Mokyklos socialinė pedagogė — Valentina Lokutijevska
Kontaktai
El. paštas: valentinalokutijevska@gmail.com
Socialinės pedagogės darbo grafikas
Pagalbos teikimo būdai: kontaktinis, nuotolinis.
Socialinė pedagogė vykdo tokias funkcijas:
1. Vertina socialinės pedagoginės pagalbos vaikui ir mokiniui poreikius (kartu su kitais
specialistais), esant būtinybei gali lankytis pamokose, neformaliojo švietimo ir kitose veiklose.
2. Konsultuoja vaikus ir mokinius, jų tėvus (globėjus) mokyklos bendruomenę socialinių
pedagoginių problemų sprendimo, socialinės pedagoginės pagalbos teikimo klausimais.
3. Dirba su mokiniais, priklausomais nuo alkoholio, narkotinių medžiagų, patiriančiais
seksualinį ir fizinį išnaudojimą, vykdo saviraiškos ir saviaktualizacijos, mokymosi motyvacijos,
lankomumo, užimtumo, emocinių ir elgesio bei kitų problemų sprendimo prevencines
programas.
4. Padeda mokinio tėvams (globėjams) suprasti vaiko socialinius ir psichologinius poreikius, jų
tenkinimo svarbą, geriau suprasti vaiko, turinčio vystymosi sunkumų, poreikius, tėvų teises ir
pareigas.
5. Informuoja mokinio tėvus (globėjus) apie jų teisę gauti socialinę ir pedagoginę pagalbą,
talkina šeimai ją gaunant.
6. Bendradarbiauja su klasių auklėtojais, kitais mokytojais, pagalbos specialistais, mokyklos
administracija, švietimo pagalbos įstaigomis, kitais su vaiku ir mokiniu dirbančiais asmenimis,
socialinių paslaugų ir sveikatos priežiūros įstaigomis, teisėsaugos institucijomis, socialiniais
partneriais, sprendžiant vaikų socialines-pedagogines problemas, rūpinasi vaikų socialinių
įgūdžių ugdymu.
7. Informuoja mokyklos vadovą, mokytojus, kitus pagalbos specialistus apie susidariusią
probleminę situaciją mokiniui ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui mokyklos mikroklimato
gerinimo, jaukios, saugios aplinkos kūrimo klausimais.
8. Kiekvienais mokslo metais parengia savo veiklos planą, tvarko ir pildo kitus savo profesinės
veiklos dokumentus teisės aktų nustatyta tvarka.
9. Tiria socialinės pedagoginės pagalbos poreikį, vertina socialinės pagalbos teikimo mokiniui
kokybę.
10. Inicijuoja socialinių projektų kūrimą ir jų įgyvendinimą.
11. Palaiko ryšius su valstybinėmis, savivaldybės įstaigomis ir nevyriausybinėmis
organizacijomis, teikiančiomis socialinę, psichologinę, teisinę pagalbą.
12. Atstovauja ir gina vaikų teises mokykloje, teisėsaugos ir kitose institucijose.
13. Lanko mokinius jų namuose, jeigu klasės vadovas neturi tam galimybių;
14. Dalyvauja mokyklos vaiko gerovės ir kitų mokyklos direktoriaus sudarytų darbo grupių,
komisijų veikloje.
15. Šviečia mokyklos bendruomenę aktualiais socialinės pagalbos teikimo klausimais.
16. Dalyvauja rengiant ir įgyvendinant mokyklos veiklos planus, programą.
17. Vykdo kitus teisės aktų nustatytus ar mokyklos direktoriaus priskirtus nenuolatinio
pobūdžio pavedimus pagal kompetenciją.
LOGOPEDĖ
Mokyklos logopedė – Irena Korvel
Kontaktai
El. paštas: irdlhf@gmail.com
Pagalbos teikimo būdai: kontaktinis.
Logopedas vykdo tokias funkcijas:
1. Įvertina mokinių kalbos raidos ypatumus, nustato kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus,
specialiuosius ugdymosi poreikius mokykloje.
2. Siūlo skirti specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems kalbos ir kitų
komunikacijos sutrikimų, teisės aktų nustatyta tvarka.
3. Bendradarbiaudamas su mokytojais, specialiųjų poreikių mokinių tėvais (globėjais), kitais
asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese, Vilniaus rajono pedagoginės
psichologinės tarnybos specialistais, numato specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tikslus
ir uždavinius, jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius specialiuosius mokinių ugdymosi
poreikius bei galimybes, ir juos taiko.
4. Kasmet parengia savo veiklos planą, rengia savo veiklos ataskaitas.
5. Šalina specialiųjų poreikių mokinių kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus.
6. Padeda mokytojams pritaikyti mokiniams, kuriems paskirta specialioji pedagoginė pagalba,
mokomąją medžiagą ir mokymo priemones.
7. Padeda mokytojams rengti mokinių, kuriems paskirta specialioji pedagoginė pagalba,
ugdymo programas.
8. Konsultuoja mokytojus, specialiųjų poreikių mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus) ir kitus
asmenis, tiesiogiai dalyvaujančius ugdymo procese specialiosios pedagoginės pagalbos
mokiniams teikimo klausimais.
9. Rengia ir naudoja specialiosios pedagoginės (logopedinės) pagalbos teikimo procese
specialiąsias mokymo priemones, skirtas specialiųjų poreikių mokinių kalbos ir kitų
komunikacijos sutrikimų lavinimui.
10. Tvarko ir pildo logopedo dienyną.
11. Dalyvauja mokyklos vaiko gerovės ir kitų mokyklos direktoriaus sudarytų darbo grupių,
komisijų veikloje.
12. Taiko savo darbe logopedijos naujoves.
13. Šviečia mokyklos bendruomenę aktualiais kalbos raidos, kalbos neišlavėjimo ar sutrikimų
prevencijos ir jų šalinimo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais, formuoja
mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių mokinius.
14. Dalyvauja rengiant ir įgyvendinant mokyklos veiklos planus, programą;
15. Vykdo kitus teisės aktų nustatytus ar mokyklos direktoriaus priskirtus nenuolatinio
pobūdžio pavedimus pagal kompetenciją.
Psichologinės pagalbos paskirtis – stiprinti mokinių psichologinį atsparumą ir psichikos
sveikatą, prevencinėmis priemonėmis skatinti saugios ir palankios ugdymuisi aplinkos
mokykloje kūrimą, padėti mokiniams atgauti dvasinę darną, gebėjimą gyventi ir mokytis,
aktyviai bendradarbiaujant su jų tėvais (globėjais, rūpintojais).
Socialinės pedagoginės pagalbos paskirtis – padėti tėvams (globėjams, rūpintojams), kad
būtų įgyvendinta vaiko teisė į mokslą, užtikrinti jo saugumą mokykloje: šalinti priežastis, dėl
kurių vaikas negali lankyti mokyklos ar vengia tai daryti, sugrąžinti į mokyklą ją palikusius vaikus, kartu su tėvais (globėjais, rūpintojais) padėti vaikui pasirinkti mokyklą pagal protines ir
fizines galias ir joje adaptuotis.
Specialiosios pedagoginės ir specialiosios pagalbos paskirtis – didinti asmens, turinčio
specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymosi veiksmingumą.
Švietimo pagalba mokiniui teikiama remiantis šiais teisės aktais:
Vilniaus r. Pakenės Česlovo Milošo pagrindinės mokyklos švietimo pagalbos mokiniui
teikimo tvarkos aprašas
Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašas
https://www.e‑tar.lt/portal/lt/legalAct/f66068a08e0a11e7a3c4a5eb10f04386/asr
Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašas
https://www.e‑tar.lt/portal/lt/legalAct/624ea570a19111e69ad4c8713b612d0f
Mokykloje krizės valdomos įstaigoje patvirtintu Vilniaus r. Pakenės Česlovo Milošo
pagrindinės mokyklos krizių valdymo veiksmų planu ir Krizių valdymo Vilniaus r. Pakenės
Česlovo Milošo pagrindinėje mokykloje nuostatomis.
KRIZIŲ VALDYMO MOKYKLOSE NUOSTATAI
KRIZĖS VALDYMO VEIKSMŲ PLANAS
Rekomendacijos dėl krizių valdymo mokyklose
https://www.e‑tar.lt/portal/lt/legalAct/5824b5c022a111e88e8fef3b3f51dc2f
Vaiko brandumą mokyklai, specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančių dėl
išskirtinių gabumų) įvertinimą, specialiojo ugdymo ir (ar) specialiosios pedagoginės,
psichologinės, socialinės pedagoginės pagalbos skyrimą mokiniams (vaikams) nuo gimimo iki
21 metų atlieka Vilniaus rajono pedagoginė psichologinė tarnyba https://ppt.vrsa.lt