Švietimo pagalba mokiniui

PSICHOLOGĖ
Mokyk­los psi­cho­lo­gė — Iri­na Aniukštienė

Kon­tak­tai
El. paš­tas: irina.aniukstiene@gmail.com

Psi­cho­lo­gės dar­bo grafikas

Pagal­bos tei­ki­mo būdai: kon­tak­ti­nis, nuotolinis.

Psi­cho­lo­gė vyk­do tokias funk­ci­jas:
1. Ver­ti­na moki­nio galias ir sun­ku­mus, psi­cho­lo­gi­nes, asme­ny­bės ir ugdy­mo­si prob­le­mas.
2. Bend­ra­dar­biau­ja su moky­to­jais, socia­li­niu peda­go­gu ir kitais su moki­niu dir­ban­čiais
spe­cia­lis­tais.
3. Kon­sul­tuo­ja psi­cho­lo­gi­nių, asme­ny­bės ir ugdy­mo­si prob­le­mų turin­čius moki­nius, jų tėvus
(glo­bė­jus, rūpin­to­jus) šių prob­le­mų spren­di­mo klau­si­mais.
4. Ren­gia indi­vi­dua­lias reko­men­da­ci­jas moki­nio psi­cho­lo­gi­nėms, asme­ny­bės ir ugdy­mo­si
prob­le­moms spręs­ti.
5. Kon­sul­tuo­ja moki­nius pro­fe­si­jos pasi­rin­ki­mo klau­si­mais.
6. Ini­ci­juo­ja, ren­gia ir įgy­ven­di­na psi­cho­lo­gi­nių prob­le­mų pre­ven­ci­jos prog­ra­mas, pade­dan­čias
išveng­ti psi­cho­lo­gi­nių, asme­ny­bės ir ugdy­mo prob­le­mų.
7. Daly­vau­ja for­muo­jant tei­gia­mą mokyk­los bend­ruo­me­nės požiū­rį į psi­cho­lo­gi­nių, asme­ny­bės
ir ugdy­mo prob­le­mų turin­čius moki­nius bei jų ugdy­mą kar­tu su bend­ra­am­žiais.
8. Švie­čia mokyk­los bend­ruo­me­nę vai­ko rai­dos psi­cho­lo­gi­jos, peda­go­gi­nės ir socia­li­nės
psi­cho­lo­gi­jos klau­si­mais, skai­to paskai­tas.
9. Ren­ka ir kau­pia infor­ma­ci­ją, rei­ka­lin­gą kon­sul­tuo­ja­mų moki­nių prob­le­moms spręs­ti,
bend­ra­dar­biau­da­mas su mokyk­los bend­ruo­me­ne, esant būti­ny­bei – su kito­mis ins­ti­tu­ci­jo­mis
(Vai­ko tei­sių apsau­gos tar­ny­bo­mis, psi­chi­kos svei­ka­tos cent­rais, poli­ci­ja ir kt.), bei atlie­ka
moki­nių veik­los ir elge­sio pamo­kų metu ste­bė­se­ną.
10. Tei­kia infor­ma­ci­ją apie moki­nius, turin­čius psi­cho­lo­gi­nių, asme­ny­bės ir ugdy­mo prob­le­mų,
suin­te­re­suo­tiems asme­nims ar ins­ti­tu­ci­joms, susi­ju­sioms su šių moki­nių ugdy­mu, gavęs tėvų
(glo­bė­jų, rūpin­to­jų) suti­ki­mą.
11. Atlie­ka aktu­alius psi­cho­lo­gi­nius tyri­mus atsi­žvelg­da­mas į mokyk­los bend­ruo­me­nės
porei­kius.
12. Tvar­ko ir pil­do savo dar­bo doku­men­tus. Kas­met ren­gia psi­cho­lo­go veik­los pla­ną.
13. Deri­na su mokyk­los direk­to­riu­mi bei moky­to­jų tary­ba meti­nės veik­los pri­o­ri­te­tus ir pagal
juos ren­gia savo veik­los prog­ra­mą moks­lo metams.
14. Pla­nuo­ja atlie­ka­mų dar­bų kie­kį (krū­vį) pagal savo turi­mų eta­ti­nių valan­dų mokyk­lo­je
skai­čių ir deri­na jį su mokyk­los admi­nist­ra­ci­ja.
15. Ski­ria pusę savo dar­bo lai­ko tie­sio­gi­niams ryšiams su psi­cho­lo­gi­nės pagal­bos gavė­jais,
liku­siu dar­bo lai­ku tvar­ko moki­nių įver­ti­ni­mų duo­me­nis, doku­men­tus, ren­gia reko­men­da­ci­jas,
pre­ven­ci­nes prog­ra­mas, ruo­šia­si kon­sul­ta­ci­joms, paskai­toms, tobu­li­na pro­fe­si­nę kva­li­fi­ka­ci­ją.
Šių dar­bų atli­ki­mo vie­tą deri­na su mokyk­los admi­nist­ra­ci­ja.
16. Psi­cho­lo­gas visa­da lai­ko­si bend­ro­sios ir peda­go­gi­nės eti­kos nor­mų.
17. Esant rei­ka­lui, atlie­ka kitus dar­bus, nuro­dy­tus Mokyk­los direk­to­riaus, nevir­ši­jant
psi­cho­lo­go kompetencijų.

SOCIALINĖ PEDAGOGĖ
Mokyk­los socia­li­nė peda­go­gė — Valen­ti­na Lokutijevska

Kon­tak­tai
El. paš­tas: valentinalokutijevska@gmail.com

Socia­li­nės peda­go­gės dar­bo grafikas

Pagal­bos tei­ki­mo būdai: kon­tak­ti­nis, nuotolinis.

Socia­li­nė peda­go­gė vyk­do tokias funk­ci­jas:
1. Ver­ti­na socia­li­nės peda­go­gi­nės pagal­bos vai­kui ir moki­niui porei­kius (kar­tu su kitais
spe­cia­lis­tais), esant būti­ny­bei gali lan­ky­tis pamo­ko­se, nefor­ma­lio­jo švie­ti­mo ir kito­se veik­lo­se.
2. Kon­sul­tuo­ja vai­kus ir moki­nius, jų tėvus (glo­bė­jus) mokyk­los bend­ruo­me­nę socia­li­nių
peda­go­gi­nių prob­le­mų spren­di­mo, socia­li­nės peda­go­gi­nės pagal­bos tei­ki­mo klau­si­mais.
3. Dir­ba su moki­niais, pri­klau­so­mais nuo alko­ho­lio, nar­ko­ti­nių medžia­gų, pati­rian­čiais
sek­su­a­li­nį ir fizi­nį išnau­do­ji­mą, vyk­do savi­raiš­kos ir saviak­tu­ali­za­ci­jos, moky­mo­si moty­va­ci­jos,
lan­ko­mu­mo, užim­tu­mo, emo­ci­nių ir elge­sio bei kitų prob­le­mų spren­di­mo pre­ven­ci­nes
prog­ra­mas.
4. Pade­da moki­nio tėvams (glo­bė­jams) supras­ti vai­ko socia­li­nius ir psi­cho­lo­gi­nius porei­kius, jų
ten­ki­ni­mo svar­bą, geriau supras­ti vai­ko, turin­čio vys­ty­mo­si sun­ku­mų, porei­kius, tėvų tei­ses ir
parei­gas.
5. Infor­muo­ja moki­nio tėvus (glo­bė­jus) apie jų tei­sę gau­ti socia­li­nę ir peda­go­gi­nę pagal­bą,
tal­ki­na šei­mai ją gau­nant.
6. Bend­ra­dar­biau­ja su kla­sių auk­lė­to­jais, kitais moky­to­jais, pagal­bos spe­cia­lis­tais, mokyk­los
admi­nist­ra­ci­ja, švie­ti­mo pagal­bos įstai­go­mis, kitais su vai­ku ir moki­niu dir­ban­čiais asme­ni­mis,
socia­li­nių paslau­gų ir svei­ka­tos prie­žiū­ros įstai­go­mis, tei­sė­sau­gos ins­ti­tu­ci­jo­mis, socia­li­niais
part­ne­riais, spren­džiant vai­kų socia­li­nes-peda­go­gi­nes prob­le­mas, rūpi­na­si vai­kų socia­li­nių
įgū­džių ugdy­mu.
7. Infor­muo­ja mokyk­los vado­vą, moky­to­jus, kitus pagal­bos spe­cia­lis­tus apie susi­da­riu­sią
prob­le­mi­nę situ­aci­ją moki­niui ir tei­kia siū­ly­mus mokyk­los direk­to­riui mokyk­los mik­rok­li­ma­to
geri­ni­mo, jau­kios, sau­gios aplin­kos kūri­mo klau­si­mais.
8. Kiek­vie­nais moks­lo metais paren­gia savo veik­los pla­ną, tvar­ko ir pil­do kitus savo pro­fe­si­nės
veik­los doku­men­tus tei­sės aktų nusta­ty­ta tvar­ka.
9. Tiria socia­li­nės peda­go­gi­nės pagal­bos porei­kį, ver­ti­na socia­li­nės pagal­bos tei­ki­mo moki­niui
koky­bę.
10. Ini­ci­juo­ja socia­li­nių pro­jek­tų kūri­mą ir jų įgy­ven­di­ni­mą.
11. Palai­ko ryšius su vals­ty­bi­nė­mis, savi­val­dy­bės įstai­go­mis ir nevy­riau­sy­bi­nė­mis
orga­ni­za­ci­jo­mis, tei­kian­čio­mis socia­li­nę, psi­cho­lo­gi­nę, tei­si­nę pagal­bą.
12. Atsto­vau­ja ir gina vai­kų tei­ses mokyk­lo­je, tei­sė­sau­gos ir kito­se ins­ti­tu­ci­jo­se.
13. Lan­ko moki­nius jų namuo­se, jei­gu kla­sės vado­vas netu­ri tam gali­my­bių;
14. Daly­vau­ja mokyk­los vai­ko gero­vės ir kitų mokyk­los direk­to­riaus suda­ry­tų dar­bo gru­pių,
komi­si­jų veik­lo­je.
15. Švie­čia mokyk­los bend­ruo­me­nę aktu­aliais socia­li­nės pagal­bos tei­ki­mo klau­si­mais.
16. Daly­vau­ja ren­giant ir įgy­ven­di­nant mokyk­los veik­los pla­nus, prog­ra­mą.
17. Vyk­do kitus tei­sės aktų nusta­ty­tus ar mokyk­los direk­to­riaus pri­skir­tus nenuo­la­ti­nio
pobū­džio pave­di­mus pagal kompetenciją.

LOGOPEDĖ
Mokyk­los logo­pe­dė – Ire­na Korvel

Kon­tak­tai
El. paš­tas: irdlhf@gmail.com

Logo­pe­dės dar­bo grafikas

Pagal­bos tei­ki­mo būdai: kontaktinis.

Logo­pe­das vyk­do tokias funk­ci­jas:
1. Įver­ti­na moki­nių kal­bos rai­dos ypa­tu­mus, nusta­to kal­bos ir kitus komu­ni­ka­ci­jos sutri­ki­mus,
spe­cia­liuo­sius ugdy­mo­si porei­kius mokyk­lo­je.
2. Siū­lo skir­ti spe­cia­lią­ją peda­go­gi­nę pagal­bą moki­niams, turin­tiems kal­bos ir kitų
komu­ni­ka­ci­jos sutri­ki­mų, tei­sės aktų nusta­ty­ta tvar­ka.
3. Bend­ra­dar­biau­da­mas su moky­to­jais, spe­cia­lių­jų porei­kių moki­nių tėvais (glo­bė­jais), kitais
asme­ni­mis, tie­sio­giai daly­vau­jan­čiais ugdy­mo pro­ce­se, Vil­niaus rajo­no peda­go­gi­nės
psi­cho­lo­gi­nės tar­ny­bos spe­cia­lis­tais, numa­to spe­cia­lio­sios peda­go­gi­nės pagal­bos tei­ki­mo tiks­lus
ir užda­vi­nius, jų pasie­ki­mo būdus ir meto­dus, ati­tin­kan­čius spe­cia­liuo­sius moki­nių ugdy­mo­si
porei­kius bei gali­my­bes, ir juos tai­ko.
4. Kas­met paren­gia savo veik­los pla­ną, ren­gia savo veik­los ata­skai­tas.
5. Šali­na spe­cia­lių­jų porei­kių moki­nių kal­bos ir kitus komu­ni­ka­ci­jos sutri­ki­mus.
6. Pade­da moky­to­jams pri­tai­ky­ti moki­niams, kuriems paskir­ta spe­cia­lio­ji peda­go­gi­nė pagal­ba,
moko­mą­ją medžia­gą ir moky­mo prie­mo­nes.
7. Pade­da moky­to­jams reng­ti moki­nių, kuriems paskir­ta spe­cia­lio­ji peda­go­gi­nė pagal­ba,
ugdy­mo prog­ra­mas.
8. Kon­sul­tuo­ja moky­to­jus, spe­cia­lių­jų porei­kių moki­nių tėvus (glo­bė­jus, rūpin­to­jus) ir kitus
asme­nis, tie­sio­giai daly­vau­jan­čius ugdy­mo pro­ce­se spe­cia­lio­sios peda­go­gi­nės pagal­bos
moki­niams tei­ki­mo klau­si­mais.
9. Ren­gia ir nau­do­ja spe­cia­lio­sios peda­go­gi­nės (logo­pe­di­nės) pagal­bos tei­ki­mo pro­ce­se
spe­cia­lią­sias moky­mo prie­mo­nes, skir­tas spe­cia­lių­jų porei­kių moki­nių kal­bos ir kitų
komu­ni­ka­ci­jos sutri­ki­mų lavi­ni­mui.
10. Tvar­ko ir pil­do logo­pe­do die­ny­ną.
11. Daly­vau­ja mokyk­los vai­ko gero­vės ir kitų mokyk­los direk­to­riaus suda­ry­tų dar­bo gru­pių,
komi­si­jų veik­lo­je.
12. Tai­ko savo dar­be logo­pe­di­jos nau­jo­ves.
13. Švie­čia mokyk­los bend­ruo­me­nę aktu­aliais kal­bos rai­dos, kal­bos neiš­la­vė­ji­mo ar sutri­ki­mų
pre­ven­ci­jos ir jų šali­ni­mo, spe­cia­lio­sios peda­go­gi­nės pagal­bos tei­ki­mo klau­si­mais, for­muo­ja
mokyk­los bend­ruo­me­nės ir visuo­me­nės tei­gia­mą požiū­rį į spe­cia­lių­jų porei­kių moki­nius.
14. Daly­vau­ja ren­giant ir įgy­ven­di­nant mokyk­los veik­los pla­nus, prog­ra­mą;
15. Vyk­do kitus tei­sės aktų nusta­ty­tus ar mokyk­los direk­to­riaus pri­skir­tus nenuo­la­ti­nio
pobū­džio pave­di­mus pagal kompetenciją.

Psi­cho­lo­gi­nės pagal­bos paskir­tis – stip­rin­ti moki­nių psi­cho­lo­gi­nį atspa­ru­mą ir psi­chi­kos
svei­ka­tą, pre­ven­ci­nė­mis prie­mo­nė­mis ska­tin­ti sau­gios ir palan­kios ugdy­mui­si aplin­kos
mokyk­lo­je kūri­mą, padė­ti moki­niams atgau­ti dva­si­nę dar­ną, gebė­ji­mą gyven­ti ir moky­tis,
akty­viai bend­ra­dar­biau­jant su jų tėvais (glo­bė­jais, rūpintojais).

Socia­li­nės peda­go­gi­nės pagal­bos paskir­tis – padė­ti tėvams (glo­bė­jams, rūpin­to­jams), kad
būtų įgy­ven­din­ta vai­ko tei­sė į moks­lą, užtik­rin­ti jo sau­gu­mą mokyk­lo­je: šalin­ti prie­žas­tis, dėl
kurių vai­kas nega­li lan­ky­ti mokyk­los ar ven­gia tai dary­ti, sugrą­žin­ti į mokyk­lą ją pali­ku­sius vai­kus, kar­tu su tėvais (glo­bė­jais, rūpin­to­jais) padė­ti vai­kui pasi­rink­ti mokyk­lą pagal pro­ti­nes ir
fizi­nes galias ir joje adaptuotis.

Spe­cia­lio­sios peda­go­gi­nės ir spe­cia­lio­sios pagal­bos paskir­tis – didin­ti asmens, turin­čio
spe­cia­lių­jų ugdy­mo­si porei­kių, ugdy­mo­si veiksmingumą.

Švie­ti­mo pagal­ba moki­niui tei­kia­ma remian­tis šiais tei­sės aktais:

Vil­niaus r. Pake­nės Čes­lo­vo Milo­šo pag­rin­di­nės mokyk­los švie­ti­mo pagal­bos moki­niui
tei­ki­mo tvar­kos aprašas

Psi­cho­lo­gi­nės pagal­bos tei­ki­mo tvar­kos apra­šas
https://www.e‑tar.lt/portal/lt/legalAct/f66068a08e0a11e7a3c4a5eb10f04386/asr

Socia­li­nės peda­go­gi­nės pagal­bos tei­ki­mo vai­kui ir moki­niui tvar­kos apra­šas
https://www.e‑tar.lt/portal/lt/legalAct/624ea570a19111e69ad4c8713b612d0f

Mokyk­lo­je kri­zės val­do­mos įstai­go­je patvir­tin­tu Vil­niaus r. Pake­nės Čes­lo­vo Milo­šo
pag­rin­di­nės mokyk­los kri­zių val­dy­mo veiks­mų pla­nu ir Kri­zių val­dy­mo Vil­niaus r. Pake­nės
Čes­lo­vo Milo­šo pag­rin­di­nė­je mokyk­lo­je nuostatomis.

KRIZIŲ VALDYMO MOKYKLOSE NUOSTATAI 
KRIZĖS VALDYMO VEIKSMŲ PLANAS

Reko­men­da­ci­jos dėl kri­zių val­dy­mo mokyk­lo­se
https://www.e‑tar.lt/portal/lt/legalAct/5824b5c022a111e88e8fef3b3f51dc2f

Vai­ko bran­du­mą mokyk­lai, spe­cia­lių­jų ugdy­mo­si porei­kių (išsky­rus atsi­ran­dan­čių dėl
išskir­ti­nių gabu­mų) įver­ti­ni­mą, spe­cia­lio­jo ugdy­mo ir (ar) spe­cia­lio­sios peda­go­gi­nės,
psi­cho­lo­gi­nės, socia­li­nės peda­go­gi­nės pagal­bos sky­ri­mą moki­niams (vai­kams) nuo gimi­mo iki
21 metų atlie­ka Vil­niaus rajo­no peda­go­gi­nė psi­cho­lo­gi­nė tar­ny­ba https://ppt.vrsa.lt

Comments are closed.