Nuo knygų − į japonišką sodą

Kai moko­mų­jų daly­kų žinios pasi­tik­ri­na­mos ir papil­do­mos ne mokyk­los aplin­ko­je, o visai kito­se erd­vė­se, nau­da visiems dvi­gu­ba. Moki­niai ple­čia aki­ra­tį, moko­si bend­rau­ti nefor­ma­lio­je aplin­ko­je ir geriau įsi­me­na infor­ma­ci­ją, o moky­to­jai pasi­tel­kia visai kito­kias moko­mą­sias prie­mo­nes. Tuo dar kar­tą įsi­ti­ki­no mūsų mokyk­los 7, 9 ir 10 kla­sių moki­niai, kar­tu su lie­tu­vių kal­bos ir lite­ra­tū­ros moky­to­ja Eri­ka Strai­gy­te gegu­žės 20 d. išvy­kę į sos­ti­nę ir ten aplan­kę kele­tą objektų.

Labai infor­ma­ty­vi eks­kur­si­ja po Nacio­na­li­nę Mar­ty­no Mažvy­do bib­lio­te­ką visiems pali­ko įspū­dį, nes suži­no­ta ne tik apie šio objek­to išskir­ti­nu­mą, bet ir apie dau­gy­bę paslau­gų, kurias gali gau­ti bib­lio­te­kos lan­ky­to­jai. Beveik visiems moki­niams pati­ko jau­ki kino salė, įspū­dį pali­ko ir meni­nin­kės Joli­tos Vait­ku­tės iš kny­gų sukur­ti gar­sių žmo­nių port­re­tai. O kur dar bib­lio­te­kos pasta­to isto­ri­ja ir didy­bė: už šešia­aukš­čio pasta­to sle­pia­si net 11-os aukš­tų kny­gų sau­gyk­la. Savo įspū­džius moki­niai sugul­dė teks­tuo­se, kuriuos rašė sėdė­da­mi ant įspū­din­gų bib­lio­te­kos laiptų.

Pake­liui į pamėg­tą prieš­pie­čių vie­tą eks­kur­san­tai stab­te­lė­jo Žemai­tės skve­re ir suži­no­jo, kodėl rašy­to­jos Žemai­tės pamink­las pri­ski­ria­mas prie „kal­ban­čių“ sos­ti­nės pamink­lų. Išklau­sė rašy­to­jos „pasi­ro­ka­vi­mą“ ir net­gi pasi­su­po sūpuoklėmis.

Gam­tos gro­žis ir pava­sa­rio gai­va atsi­sklei­dė japo­niš­ka­me sode, kuria­me kone visi lan­kė­si pir­mą­kart.
Čia moki­niai suži­no­jo, kuo ypa­tin­gas japo­niš­kas sodas, kas yra sau­so­ji upė ir kodėl tiek daug akme­nų bei til­te­lių. Moki­niai japo­niš­ko­je aplin­ko­je kūrė hai­ku, var­žy­da­mie­si dėl geriau­sio­jo hai­ku kūrė­jo var­do kon­kur­se „Žvilgs­nis į sodą“.

E. Strai­gy­tės nuotraukos

Bookmark the permalink.

Comments are closed.