Matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimas IEA TIMSS 2023

Balan­džio 26 d. 4 kl. moki­niai daly­va­vo tarp­tau­ti­nia­me mate­ma­ti­kos ir gam­tos moks­lų gebė­ji­mų tyri­me IEA TIMSS 2023.
TIMSS (angl. Trends in Inter­na­tio­nal Mat­he­ma­tics and Scien­ce Stu­dy) – tai tarp­tau­ti­nės švie­ti­mo ver­ti­ni­mo  aso­cia­ci­jos IEA (angl. Inter­na­tio­nal Asso­cia­tion for the  eva­lu­ation of Edu­ca­tio­nal Achie­ve­ment) nuo 1995 m., kas ket­ve­rius metus, orga­ni­zuo­ja­mas tarp­tau­ti­nis ket­vir­tų ir aštun­tų kla­sių moki­nių mate­ma­ti­kos ir gam­tos moks­lų gebė­ji­mų tyri­mas.
Šio tyri­mo tiks­las – ana­li­zuo­ti ket­vir­tų ir aštun­tų kla­sių moki­nių mate­ma­ti­kos ir gam­tos moks­lų pasie­ki­mų ten­den­ci­jas nacio­na­li­niu ir tarp­tau­ti­niu lyg­me­niu.
TIMSS tei­kia paly­gi­na­muo­sius duo­me­nis apie tai, kaip moki­niai atlie­ka mate­ma­ti­kos ir gam­tos moks­lų užduo­tis po ket­ve­rių metų moky­mo­si pagal pra­di­nio ugdy­mo prog­ra­mą bei po aštuo­ne­rių metų moky­mo­si pagal pag­rin­di­nio ugdy­mo prog­ra­mą. IEA TIMSS 2023 yra devin­ta­sis tyri­mo ciklas, pateik­sian­tis mate­ma­ti­kos ir gam­tos moks­lų pasie­ki­mų ten­den­ci­jas per 32 metus. Nuo 2019 m. tyri­mo cik­lo TIMSS per­ėjo nuo įpras­to, nau­do­jant spaus­din­tus sąsiu­vi­nius, prie kom­piu­te­ri­nio testa­vi­mo.
TIMSS 2023 daly­vau­ja dau­giau kaip 60 pasau­lio šalių. Lie­tu­vo­je daly­vau­ti šio tyri­mo ban­do­ma­ja­me testa­vi­me buvo atrink­tos 37 bend­ro­jo ugdy­mo mokyk­los, mokan­čios ket­vir­to­kus. Iš kiek­vie­nos mokyk­los atsi­tik­ti­niu būdu atrink­tos po vie­ną arba dvi ket­vir­tas kla­ses, kurių moki­niai nau­do­da­mie­si kom­piu­te­riais atlie­ka mate­ma­ti­kos ir gam­tos moks­lų užduo­tis, taip pat atsa­ko į klau­si­my­no klau­si­mus. Tyri­me daly­vaus ir moki­nių moky­to­jai, mokyk­los vado­vas, ket­vir­to­kų, daly­vau­jan­čių tyri­me, tėvai (glo­bė­jai) – jie atsa­ko į jiems pareng­tus elekt­ro­ni­nių klau­si­my­nų klau­si­mus.
Tyri­mo TIMSS 2023 testą suda­ro dvi dalys, skir­tos moki­nių mate­ma­ti­kos ir gam­tos moks­lų gebė­ji­mams tik­rin­ti. Dėme­sys krei­pia­mas ne tik į šių daly­kų mokyk­li­nių žinių įver­ti­ni­mą, bet ir į jų tai­ky­mą konk­re­čio­se situ­aci­jo­se.
Šiuo tyri­mu jokiu būdu nesie­kia­ma įver­tin­ti atski­rų moki­nių, moky­to­jų ar mokyk­lų vado­vų veik­los.
Tyri­mą Vil­niaus r. Pake­nės Čes­lo­vo Milo­šo pag­rin­di­nė­je mokyk­lo­je  koor­di­nuo­ja direk­to­riaus pava­duo­to­ja ugdy­mui Ire­na Mazailo.

Bookmark the permalink.

Comments are closed.